Sportief design
Hoewel de Auris Full Hybrid er op het eerste gezicht uitziet als een normale Auris, zijn er toch een aantal verschillen te ontdekken. Zo zien we op de neus hetzelfde blauwe logo als de Prius draagt. Verder is de grille aangepast, deze heeft op de hybride variant slechts één lamel. Daarnaast heeft hij andere bumpers, een verlengde dakspoiler en her en der logo’s om te benadrukken dat we te maken hebben met een heuse hybride. Het resultaat van dit alles is een auto die er heel eigentijds en sportief uitziet. Een mooi bewijs dat een hybride absoluut geen suf of bizar uiterlijk hoeft te hebben.
Laten we dit verhaal besluiten met het verbruik, geen onbelangrijk onderwerp wanneer het over een hybride auto gaat. Volgens Toyota zou onze Auris een verbruik hebben van 4,0 liter (met 15 inch wielen is dat 3,8 liter). Na een testperiode van bijna 1.000km kwamen wij op 4,6 liter. Hierbij moet wel vermeld worden dat we relatief veel op de snelweg reden en daar komt de hybride wat minder goed uit de verf dan in de stad. Bij een meer representatieve rit in de eco-modus evenaarden we de fabrieksopgave: na 100km moesten we 4 liter tanken. Met een beetje goede wil is die één op 25 dus prima te realiseren.
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense
Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
Subaru Impreza 2.0R Luxury
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Mazda 3 1.6 CiTD Business