Lotus Evora 2+0

- 16 juni 2010

In balans

Deze sportieve Brit lijkt de juiste balans te hebben gevonden tussen een hardcore sportwagen en een hightech sportwagen. Zonder exorbitante prestaties te leveren, is het rijden in deze auto een sportief genot. De rijervaring is een hele pure. Uiteraard zijn er wel wat hulpsystemen aanwezig op de auto, maar toch overheerst het gevoel dat je als bestuurder in charge bent. Het blijft dan ook een echte Lotus – om op de beginvraag terug te komen – waarin rijgenot de boventoon voert. Ondanks meer massa en luxe dan we gewend waren van het Britse merk, is de techniek er omheen goed afgestemd om de typische Lotuseigenschappen te waarborgen. Helaas brengt alle extra’s wel een prijskaartje met zich mee. De gereden Lotus komt op een totaalprijs van bijna een ton en voor dat bedrag komen er wel een stel concurrenten om de hoek kijken, die weliswaar minder puur zijn, maar op perfectie de Evora aftroeven. Toch laten de Nederlandse liefhebbers zich daardoor niet gek maken, want inmiddels zijn er al zeven in Nederland geleverd. Dat lijkt weinig, maar voor Lotus is dat een prima prestatie. Nederland is daarmee nota bene koploper op het Europese vasteland. Dat er nog maar veel kopers mogen volgen, want dat betekent dat niet alleen zij kunnen genieten, maar ook wij van die prachtige verschijning.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Aantrekkelijke verschijning
  • Oprechte sportiviteit
  • Sublieme wegligging
  • Matig effect sportstand
  • Ergonomische foutjes
  • Prijzig
280 pk
350 Nm
261 km/h
5,1 s
onb (8.7) l/100km
205 g/km
G
22%
€ 78.044
€ 98.790
€ 1.811 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Toyota GR Supra 3.0 Legend Premium

  • Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • Ford Mustang GT 5.0 V8

  • BMW 4 Serie Coupé 435iA xDrive High Executive

  • 2011 - Lotus Evora S 2+2