Lotus Evora 2+0

- 16 juni 2010

Eigen draai

Het merk uit Norfolk steekt zijn energie liever in het optimaliseren van het totaalplaatje, dan dat het zelf onevenredig veel tijd zou steken in het ontwikkelen van een compleet motorblok. Zo huist in de exotisch ogende Evora gewoon een motorblok uit de Toyota Camry en een versnellingsbak uit de Avensis. Uiteraard wordt er wel een eigen draai aan gegeven. Zo kent de versnellingsbak kortere overbrengingen voor meer levendigheid en ligt de V6 onder een zodanige hoek voor de achteras, dat een van de cilinderrijen helemaal vlak ligt. Hiermee wordt het zwaartepunt van de auto zo laag mogelijk gehouden. De gereden Evora was een originele tweezitter, maar mocht je hem als 2+2 bestellen, dan beschik je over een unieke configuratie, want deze Lotus is momenteel de enige 2+2 ter wereld met een middenmotor.

280 pk
350 Nm
261 km/h
5,1 s
onb (8.7) l/100km
205 g/km
G
22%
€ 78.044
€ 98.790
€ 1.811 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Toyota GR Supra 3.0 Legend Premium

  • Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • Ford Mustang GT 5.0 V8

  • BMW 4 Serie CoupĂ© 435iA xDrive High Executive

  • 2011 - Lotus Evora S 2+2