Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

- 14 juni 2010

Sla je slag

Dat de Bluemotions van de Polo momenteel als warme broodjes over de toonbank gaan is meer dan terecht gebleken. De financiële voordelen gaan namelijk gepaard met een voortreffelijke auto. Het motorgeluid kan misschien een hekel puntje worden voor potentiële kopers, maar dat zal toch sterk samenhangen met het gewicht dat men daar persoonlijk aan hangt. Het zal niet eenvoudig zijn om gelijkwaardige auto’s te vinden voor een gelijkwaardige aanschafprijs. Toch zit de concurrentie niet stil en dat blijkt niet in de laatste plaats uit het feit dat er nu al drie andere compacte auto’s met dieselmotor zijn die dezelfde vrijstellingen kennen. De Seat Ibiza en Skoda Fabia Combi maken gebruik van dezelfde VAG-techniek, maar ook Fiat heeft met zijn Punto Evo inmiddels een troef in handen. Vraag blijft wel hoelang de huidige belastingvoordelen blijven bestaan. De overheid is ook niet gek, dus als het ze teveel geld gaat kosten, zullen er ongetwijfeld afspraken teruggedraaid worden. De vraag is niet of, maar wanneer dit gaat gebeuren. Tot die tijd kun je in ieder geval je slag slaan bij Volkswagen.

  • Financieel aantrekkelijk
  • Knappe verschijning
  • Volwassen rijeigenschappen
  • Motorgeluid
  • Beperkte keuze lakkleur
  • Zuinig, maar minder dan beloofd
75 pk
180 Nm
173 km/h
13,9 s
3,9 (3.4) l/100km
89 g/km
C
22%
€ 16.290
€ 20.765
€ 381 / maand
€ 223 - € 235 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • Honda Jazz 1.4i Elegance

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Renault Zoe Zen

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2013 - Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • 2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline