Vorstelijk
In een auto van dit formaat, die bovendien als ultieme businesslimousine wordt gepresenteerd, ontstaan onwillekeurig hoge verwachtingen over het ruimteaanbod. Voorin worden deze verwachtingen zonder meer waargemaakt. Je zit vorstelijk in de comfortzetels, waarvan werkelijk alle onderdelen zich elektrisch en traploos laten verstellen. Door het eveneens elektrisch verstelbare stuurwiel is de ideale zitpositie snel gevonden en kan het grote genieten beginnen. Op de achterbank is er - relatief - minder te genieten, ondanks de acht centimeter gegroeide wielbasis. Mede door de fors uitgevallen comfortstoelen loopt de beenruimte achterin wat achter bij de verwachtingen. Krap is het er allerminst, maar het is evenmin ondenkbaar dat een manager die zich wil laten rijden toch de bewegingsvrijheid van de grotere 7 Serie prefereert. De kofferruimte slokt 520 liter bagage op en loopt daarmee keurig in de pas met die van zijn directe concurrenten. Wel is de toegang tot de bagageruimte met name in de hoogte wat beperkt. De nieuwe Touring, die binnenkort zijn opwachting maakt, zal wat dat betreft een beter figuur slaan.
2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line
2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive
2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business
2012 - BMW M5
2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive
2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive
2008 - BMW M5 Touring
2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive
2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive