Herkenbaar
Zo vernieuwend als het exterieur van de DS3 is, zo herkenbaar oogt zijn interieur. Slechts in details weet Citroëns blikvanger zich hier te onderscheiden van de onlangs geïntroduceerde C3. Uniek is het binnenste van de DS3 daardoor niet. Dat is in dit geval overigens geen straf: het interieur is origineel vormgegeven en zal, zelfs in de volledig zwarte kleurstelling van de testauto, niet snel vervelen. Het dashboard is, op het harde plastic onder het stuurwiel en in de knieruimte na, goed afgewerkt en herbergt een veelvoud aan knopjes. Desondanks is de bediening van de diverse elementen op het dashboard vrij eenvoudig. De schakelaars achter het stuur vergen in het begin enige gewenning, maar laten zich al snel op gevoel bedienen. Dat is maar goed ook, want met vier hendels achter het stuur grijp je vrij gemakkelijk naar de verkeerde. Knoppen op het stuurwiel zouden een gebruiksvriendelijker alternatief zijn. De bediening van de audio- en navigatiefuncties werkt verder probleemloos. Deze worden weergegeven op het grote kleurenscherm, dat eveneens als boordcomputer fungeert.
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport
Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse
Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
Ford Fiesta 1.6 Sport
Renault Clio RS 2.0 16V
Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse
Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion
Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure
Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport
Suzuki Swift Sport 1.6