BMW 5 Serie 530d High Executive

Jan Westerhof - 19 maart 2010

Arrivederci Bangle

Wij deden een impressie op van de 5 Serie bij uitstek - de 530dA - en moesten bij de eerste aanblik van onze testauto toch even omschakelen. Aan de E60 moest je wennen om hem na verloop van tijd beeldschoon te gaan vinden, terwijl de F10 rustiger en vooral behoudend is vormgegeven. Chris Bangle is definitief weg en Adrian van Hooydonk is nu echt in. Ondanks het feit dat de ‘oude’ 5 na zeven jaar productie nog steeds zijn leeftijd niet laat doorschemeren, ziet de E60 er in een direct vergelijk met de F10 wel meteen uit als de oudere van de twee. De ingetogen designrichting die met de nieuwe 7 Serie is ingezet, wordt door de nieuwe Vijf bevestigd.

245 pk
540 Nm
250 km/h
6,3 s
onb (6.2) l/100km
166 g/km
D
22%
€ 49.700
€ 74.350
€ 1.363 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Infiniti M37S Premium

  • Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Jaguar XF 2.2D

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Peugeot 607 2.7-24v V6 HDiF Executive

  • Lexus GS 450h Executive

  • 2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2008 - BMW M5 Touring

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive