Slot
Hyundai wil met deze nieuwe auto weer meer voet aan de grond krijgen in Europa. Of ze dat gaat lukken kan alleen de toekomst uitwijzen, maar een feit is dat deze auto zeker meer Europees is geworden. Met name de kwaliteit van interieur is 10 stappen vooruit gegaan. Ook de rijeigenschappen zijn goed te noemen. Zeker met de automaat is de Santa Fé wel erg op comfort gericht, maar dat is denk nog niet eens zo'n slechte keuze. Als je met je auto de blubber in wil koop je geen Santa Fé, daarvoor is hij al te ver van 'de terreinauto zonder concessies' af komen te staan. Deze Santa Fé is uitermate geschikt voor mensen die regelmatig met een zware trailer rijden, zoals paard- of booteigenaren. Maar ook de beroepsmatige kilometervreter zou deze auto nog wel eens interessant kunnen gaan vinden, wanneer deze er wat avontuurlijker bij wil zitten dan in de gemiddelde lease-station.
Met zijn kleine 40.000 euro is deze Santa Fé wel wat duurder dan een vergelijkbare vorige Santa Fé, maar toch is hij nog steeds erg aantrekkelijk geprijsd, zeker vergeleken met zijn concurrentie. Er is zelfs al een Santa Fé voor 31.795.
- Kwaliteitsniveau interieur
- Comfort
- Prettige automaat
- Ontbreken geintegreerd audiosysteem met stuurbediening
- Vertraging automaat bij plotselinge versnelling
- Ietwat slappe besturing