Broedermoord?
We reden nu met de krachtigste benzine en die kwam nimmer kracht te kort. Dat biedt perspectief voor de minder krachtige 120 pk uitvoering, maar vermoedelijk mis je de turbo wel op de momenten waar de 1.6 THP laat merken dat ie nog wat extra's heeft. Peugeot levert daarnaast nog twee diesels met nagenoeg gelijkwaardige vermogens, maar geeft al aan dat in Nederland de benzines toch het leeuwendeel - what's in a name - van de verkopen voor hun rekening zullen nemen.
Nu rest nog wel de vraag of het Franse merk geen broedermoord pleegt op de 308 SW. Dat is immers eveneens een zevenzitter, die Peugeot altijd als tegenstrever heeft neergezet voor de vele midi-MPV's. Toch denken we dat dat wel meevalt. De 5008 is met name door zijn hoogte duidelijk ruimer dan de 308 en biedt daarmee een ruimer alternatief, zonder dat je direct naar het formaat 807 moet. Daarnaast is deze auto toch vooral een mooie optie voor mensen die uit een Scénic of Zafira komen en wel eens wat anders willen. De 308 SW - die voor velen toch gewoon een station is - is dan gevoelsmatig toch een stapje terug qua ruimte en wat dat betreft heeft Peugeot nu een uitstekend alternatief in handen.
- Complete auto
- Flexibel interieur
- Prettige, soepele motor
- Ontbreken stuurwielbediening
- Ruimte derde zitrij
- Hakerig schakelen
Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Cosmo
Renault Grand Scénic Energy dCi 110 Bose
Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI
Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business
Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style
Dodge Journey 2.7 V6 R/T
Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business
Mazda 5 2.0 CiTD Business