Witter dan wit
Ontegenzeggelijk is de RX een opvallende verschijning. Met zijn royale afmetingen en de helder witte lak kan hij je onmogelijk ontgaan. Toch is zijn uitstraling er niet direct één van een asociale milieuvervuiler. Daar zijn niet alleen de hybride-logo's verantwoordelijk voor, want om die te onderscheiden moet je al behoorlijk dicht op de auto staan. Met name de gestroomlijnde carrosserie maakt dat de auto niet heel plomp oogt. Dat de metallic lak écht wit is, valt pas echt op wanneer de RX naast een uniwit gespoten auto staat; de Lexus in Quartz White geeft haast licht! Met de vele luxueus ogende chromen delen laten de ontwerpers van Lexus blijken dat de RX in het premiumsegment thuishoort. Wanneer alle delen hier opgesomd zouden worden, zou het zeker too much lijken, maar toch valt dat in de praktijk reuze mee.
Ten opzichte van de vorige RX zijn het front en de achterzijde behoorlijk scherper gelijnd. De grille en koplampen benadrukken dat de auto gestroomlijnd is en waar de lijnen als het ware in het midden van de voorkant ontspruiten, lopen ze over de flanken naar de achterzijde. Ook al ogen de vormen achterop wel scherper dan op zijn voorganger, ze zijn toch wat flauwer dan aan de voorzijde. Een leuk detail daar is de ruitenwisser die in rustende toestand onder de dakspoiler schuift. Alles voor de cW-waarde zullen ze gedacht hebben achter de tekentafel in de Japanse stad Toyota. En dat ze dat ook gelukt is, blijkt wel met een score van slechts 0,32.