Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI quattro

- 3 december 2009

Potentie

Ook in het interieur vallen allerlei zaken op die op zijn minst een hint geven naar de potentie van deze RS. De diepe kuipstoelen bijvoorbeeld, of de aluminium pedalen. Mocht je zijn vergeten in een TT RS te hebben plaatsgenomen, dan herinneren logo's her en der in het interieur je aan dat feit. Hoewel de ruimte in de cockpit niet tegenvalt - zelfs iemand van bovengemiddeld formaat kan zijn ledenmaten prima kwijt - maakt hij wel een krappe indruk. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de algehele zwartheid van het interieur. De achterbank heeft weinig praktische waarde, deze is het best te gebruiken als extra bagageruimte.

Zoals we van Audi gewend zijn, is de afwerking smetteloos. Ieder onderdeel sluit naadloos op het andere aan en de kwaliteitsindruk ligt bijzonder hoog. Erg fraai is de bekleding van middentunnel en de handremhendel, met strak leer en contrasterende stiksels. De standaarduitrusting is riant. Xenon-verlichting, leren bekleding en een licht- en regensensor zijn standaard. Interessante opties zijn 'magnetic ride' (een adaptief dempingssysteem), sportuitlaten (inclusief zwartgekleurde uitlaatpijpen) en, last but not least, een snelheidsbegrenzer die pas bij 280 km/h ingrijpt, in plaats van de standaard 250 km/h.

340 pk
450 Nm
250 km/h
4,6 s
10,5 (9.2) l/100km
214 g/km
G
22%
€ 76.990
€ 92.841
€ 1.702 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • BMW Z4 M Coupé

  • Chevrolet Camaro 6.2 V8

  • Lotus Evora 2+0

  • Porsche Cayman 2.7

  • BMW M3 Coupé

  • Infiniti G37S Coupé

  • 2015 - Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

  • 2010 - Audi TT S Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2007 - Audi TT Roadster 2.0 TFSI

  • 2007 - Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • 2006 - Audi TT 2.0TFSI Pro Line