Mazda 6 2.0 S-VT TS

Harold Rolloos - 6 november 2009

Flair

Voor de leaserijder is het vaak lastig kiezen: de concurrentie in de middenklasse is moordend. Maar als je een sportieve auto in dat segment zoekt, dan vallen er al een hoop modellen af. Naast de BMW 3 Serie en de Alfa Romeo 159 is de kans dat de Mazda6 dan op je lijstje verschijnt is aanzienlijk. De fraaie Japanner draait sinds begin 2008 mee, maar is nog helemaal van deze tijd en in zijn klasse een van de meest sportief ogende auto’s. Aan de voorzijde springen de scherpe koplampen en het honingraat in de grille direct in het oog. Vanaf het zijaanzicht is de vloeiende lijn die langs de verschillende stijlen loopt goed te zien. De doorzichtige achterlichtunits kennen we natuurlijk van z’n voorganger. Twee uitlaatpijpen aan weerszijden geven de 6 nog wat extra sportieve flair mee.

Wij rijden de 6 hatcback – hij is ook als sedan en SportBreak te koop – in de TS-uitvoering, die voor 30.140 euro in de prijslijst te vinden is. Na de basisversie (die kost net geen 25 mille) is dit de goedkoopste variant van deze middenklasser. Van een karige uitrusting is overigens geen sprake, want zo’n beetje alles dat je als automobilist wenst is aan boord te vinden. Elektrische ramen en spiegels, ESP, climate control, een radio/cd-speler met wisselaar en cruise control, het zit er allemaal op en zorgen voor een scherp geprijsde Mazda6.

147 pk
184 Nm
212 km/h
10,2 s
7,7 (7.1) l/100km
168 g/km
E
22%
€ 24.995
€ 30.140
€ 553 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Toyota Prius 1.8 HSD Dynamic

  • 2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • 2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+

  • 2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M

  • 2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack

  • 2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power

  • 2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business

  • 2006 - Mazda 6 MPS

  • 2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring