Land Rover Freelander 2 TD4_e S

Pawel Piotrowski - 28 oktober 2009

Unieke rol

Dat de Freelander geen modeaccessoire is blijkt al aan zijn uiterlijke verschijngsvorm. Hoog aangezette bumpers, dikke terreinvaardige banden en een flinke bodemspeling laten geen ruimte voor twijfel. De auto valt door zijn compacte afmetingen in een klasse die hoofdzakelijk uit SUV’s bestaat. Zoals verwacht kan de Land Rover zich daar onroad moeilijk mee meten, maar aan zijn offroad capaciteiten kunnen zijn concurrenten niet tippen. Dat zet hem in een unieke positie, want vooralsnog is Land Rover het enige merk dat een auto met serieuze terreincapaciteiten in dit segment levert. Het softe imago van zijn voorganger is dan ook op geen enkele manier van toepassing op de huidige generatie. Met recht draagt de Freelander 2 dan ook de merknaam op de kap.


Fotografie: Luuk van Kaathoven

  • Serieuze terreincapaciteiten
  • Eenvoudige bediening
  • Verbruik
  • Rauwe en luidruchtige motor
  • Uitrustingsmissers
  • Helt flink over
152 pk
400 Nm
181 km/h
11,7 s
7,5 (6.7) l/100km
179 g/km
G
22%
€ 39.900
€ 47.735
€ 875 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

  • 2013 - Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD

  • 2007 - Land Rover Freelander 2 2.2 TD4 HSE