Modern jasje
In vergelijking met zijn voorganger valt op dat de Grand Scénic merkbaar is gegroeid. Met 4,56 meter doet hij qua lengte nauwelijks onder voor de Espace, die iets meer dan 4,66 meter lang is. Verder doet hij een stuk vlotter aan dan de vorige generatie. Aan de voorkant zien we best wat gelijkheden – vooral de grille en de uitgerekte koplampen – met de Mégane en ook de Laguna. De dagrijverlichting is een nieuw verschijnsel op de Grand Scénic.
Aan de zijkant bij de B-stijl ontstaat er ineens een knik in het dak en loopt de lijn vervolgens weer wat naar beneden richting de achterkant van de Fransman, die vooral wordt gekenmerkt door de grote vijfde deur. Zaten de achterlichten bij het vorige model nog in het midden gemonteerd, nu heeft het Franse merk ervoor gekozen ze vanaf de bovenkant verticaal naar beneden te laten lopen.
Voor iets meer dan 24.000 euro mag de basisversie (met 1.6 benzinemotor in de Authentique-uitvoering) de showroom verlaten. Voor een auto met deze afmetingen valt die prijs best mee. Wij rijden de Grand Scénic met TCe 130-motor in de Dynamique-uitvoering en met nog wat extra opties, die iets meer dan 32 mille kost en nagenoeg compleet is. Daarvoor krijg je onder meer een geïntegreerd TomTom-navigatiesysteem, automatische airconditioning en cruise control.