BMW 7 Serie 740i High Executive

- 19 januari 2009

Rijkarakter naar keuze

De nieuwe 7 Serie is volgens BMW meer dan ooit een rijdersauto. Kopers van een auto hechten echter ook veel belang aan comfort en velen zitten niet eens zelf achter stuur. De oplossing heet dynamic drive control: een systeem waarbij de bestuurder het karakter van de auto kan bepalen. Met één druk op de knop wordt de vering, stuurbekrachtiging, schakelsnelheid en gasrespons afgestemd op de gewenste rijstijl. Natuurlijk rijdt een 7 in de sportstand niet als een sportwagen, maar hij is dan wel zo dynamisch dat je het gevoel hebt in een 5 Serie te rijden. De comfortstand is het andere uiterste, dan is hij bijzonder zacht geveerd en schakelt hij vroeg op, waardoor je automatisch ontspannen rijdt.

Onder de motorkap mag dan ‘slechts’ een zescilinder liggen, tijdens het rijden voelt deze motor net zo krachtig, misschien zelfs krachtiger, dan een grote achtcilinder. Met name de trekkracht bij lage toerentallen zorgt ervoor dat je nooit het gevoel hebt dat de motor zijn best moet doen om de gang erin te houden. Dankzij de snel reagerende automaat, vooral wanneer hij in de sportstand staat, zijn tussensprintjes ook zo gepiept. De 740i beschikt als enige topklasse auto met een vermogen van meer dan 300pk over een groen ‘C’-milieulabel. Het opgegeven verbruik van 9,9 liter hebben we echter -met een beheerste rijstijl- niet kunnen benaderen, waarschijnlijk is dat alleen voor de zuinigheidsfreaks weggelegd.

326 pk
450 Nm
250 km/h
5,9 s
11,5 (9.9) l/100km
232 g/km
G
22%
€ 98.150
€ 141.774
€ 2.599 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Lexus LS 460 President

  • Volkswagen Phaeton V8 Highline Lang

  • Porsche Panamera S Hybrid 3.0 V6

  • Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang

  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • Mercedes-Benz 500SE

  • Lexus LS 600h L President

  • 2016 - BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 7 Serie 730d xDrive

  • 2010 - BMW ActiveHybrid 7 Lang