Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

Michel van Breugel - 26 november 2008

Klein maar fijn

Het design van de i10 is op het eerste oog niet bepaald spannend. De voorzijde is wel slanker en ranker geworden dan de wat blokkerige Atos. De koplampen hebben een vloeiende lijn meegekregen, welke nu ook in de gefacelifte Matrix is verwerkt. Voor de optionele mistverlichting is rekening gehouden in de voorbumper, echter zonder deze optie zien we een stuk zwart plastic. De spiegels zijn in de ActiveVersion ook als zwart plastic uitgevoerd, de stalen velgen zijn voorzien van nette wielcovers. De algehele lijn van de i10 is niet vernieuwend, zo zijn er diverse concurrentie die dezelfde lijnen hanteren zoals de Daihatsu Cuore, Kia Picanto en Chevrolet Matiz.

De achterzijde is eveneens redelijk anoniem, maar toch spannender vormgegeven met zijn hoekige en vrij grote achterlichtunits. De achterruit is voorzien van een wisser en met het openen van de bagageruimte is netjes rekening gehouden op de klep. Het derde remlicht is verwerkt in de kleine achterspoiler. Rondom de auto zitten zwarte stootstrips, die parkeerschade kunnen tegengaan. De i10 staat op dezelfde bodemplaat als de Kia Picanto en heeft mede daardoor dezelfde lengte als de Atos had, 3.56 meter. Ook de wielbasis bleef ongewijzigd, enkel de breedte nam met zeven centimeter toe tot 1.59 meter breedte waarnaast de hoogte met drie centimeter afnam tot 1.54 meter.

77 pk
118 Nm
164 km/h
12,8 s
5,1 (5) l/100km
119 g/km
E
22%
€ 7.995
€ 9.795
€ 180 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Citroën C1 1.0i Ambiance

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Nissan Pixo 1.0 Visia

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2011 - Hyundai i10 1.2 i-Catcher