Temmen
In veel opzichten is de Astra OPC een opwindende auto. Met zijn agressieve looks is hij, vooral als Nürburgring Edition, een auto die je niet snel over het hoofd ziet. Maar het blijft gelukkig niet alleen bij het uiterlijk. De besturing is buitengewoon sportief, de prestaties ronduit indrukwekkend en hij hangt als een bezetene aan het gas. Hij heeft alleen twee minpunten: de prijs ligt een stuk hoger dan bij zijn concurrenten bovendien is hij met zijn harde vering en hitsige gasrespons niet bepaald makkelijk in de omgang. Komt het bij jou niet op een euro meer of minder en kun je prima leven met een auto die zich niet makkelijk laat temmen, breng dan een bezoekje aan de Opel-dealer. Maar wees er wel snel bij: van de zestien Nürburgring Editions die naar ons land komen, zijn de meeste al verkocht.
- Voelt écht sportief aan
- Ziet er écht sportief uit
- Complete uitrusting
- Gasrespons wat nerveus
- Heel weinig comfort
- Behoorlijk prijzig
BMW 1 Serie 118i High Executive
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI
Volvo C30 T5 R-Design
Mazda 3 MPS 2.3 DISI
Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente
Honda Civic 2.0i-VTEC Type R
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG Highline
Renault Mégane RS
Volkswagen Scirocco R
Volkswagen Golf GTI Edition 30 DSG
Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+
2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation
2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo
2012 - Opel Astra GTC OPC
2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport
2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport
2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo
2006 - Opel Astra 1.4 Edition
2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo