Honda Accord 2.0i VTEC Elegance

Pawel Piotrowski - 27 juli 2008

Nummer acht

Acht is meer dan negen, een spin heeft acht poten en één byte bestaat uit acht bits. Ook van de Honda Accord bestaan inmiddels acht generaties. Al in 1976 poogde Honda met de Accord houvast in het middenklasse segment te krijgen. Wat aanvankelijk niet met een succes leek te eindigen zorgde er wel voor dat Honda van een buitenbeentje tot een gerespecteerd automerk groeide. Zowel in Noord-Amerika als Europa werd de Accord sedan – in tegenstelling tot de hatchback – warm onthaald. De afgelopen decennia is de sterke voorkeur voor de sedan in stand gebleven, al staat de Accord sinds 1985 ook bekend om zijn sportieve Aerodeck stationwagons. Dat deze laatste variant – die tegenwoordig Tourer heet – steeds populairder wordt, is Honda niet ontgaan. Op de IAA 2007 presenteerde de Japanse autofabrikant de Accord Tourer Concept, welke een eerste indruk gaf van de nieuwe generatie Accord. Vooralsnog moeten we het echter doen met het sedan broertje, die niks meer te bewijzen heeft. Of toch wel?

156 pk
192 Nm
215 km/h
9,4 s
7,1 (7.2) l/100km
170 g/km
E
22%
€ 30.900
€ 33.570
€ 615 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Citroën C5 2.0 HDiF Comfort

  • Peugeot 407 2.0 16V (Bioflex) ST Pack Business 2

  • Chevrolet Epica 2.5 Executive

  • Seat Exeo 2.0 TDI 105kw Sport

  • Skoda Superb 2.0 TDI Ambition

  • Dodge Avenger 2.0 SE

  • Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Distinctive

  • Audi A4 1.8T Advance

  • Kia Magentis 2.0 CVVT EX

  • 2012 - Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 180 Type S

  • 2012 - Honda Accord 2.0 VTEC Lifestyle

  • 2009 - Honda Accord Tourer 2.4i VTEC Executive