Peugeot 607 2.7-24v V6 HDiF Executive

- 12 juni 2008

Imago

Terug naar de hamvraag: is de impopulariteit van de 607 een kwestie van imago of zijn de andere auto’s in dit segment, vooral de Duitse, een stuk beter? Als je kijkt naar de makkelijk meetbare eigenschappen – denk aan de prestaties, de interieurruimte en de uitrusting – dan biedt de 607 prima partij en vraag je je af waarom niet veel meer mensen deze Peugeot kopen. Er zijn twee verklaringen: aan de ene kant zijn er veel zaken die gewoon beter kunnen, dat zijn met name de wegligging, de automaat en het navigatiesysteem. Aan de andere kant is er toch ook imagoprobleem. Kopers in de executive klasse kiezen nu eenmaal liever voor een auto met een ster, propellor of vier ringen op de voorkant.

  • Krachtige en soepele motor
  • Fraaie vormgeving
  • Ruim interieur
  • Onprettig navigatiesysteem
  • Weinig solide wegligging
  • Twijfelende automaat
204 pk
440 Nm
230 km/h
8,7 s
onb (8.4) l/100km
223 g/km
G
22%
€ 42.050
€ 64.550
€ 1.183 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Lancia Thesis 3.2 V6 24v Emblema

  • Audi A6 2.4 MT Proline

  • Volvo S80 2.5T Summum

  • Saab 9-5 2.0 TiD Vector Exklusiv

  • Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • Infiniti M37S Premium

  • Citroën C6 2.7 V6 HDiF Exclusive

  • Mercedes-Benz E-Klasse E200 NGT Classic

  • BMW 5 Serie 530d High Executive