BMW M5 Touring

- 1 februari 2008

Geen alternatieven

Het is een bijzondere ervaring om te rijden in een stationwagen die zó sportief aanvoelt en zó snel is. Een groot deel van de sportiviteit is te danken aan de hoogtoerige tiencilinder die onder de motorkap ligt. Hoewel het natuurlijk heerlijk is om tot 8.000 toeren door te trekken, mis je soms wat power bij lage toerentallen. Gelukkig maakt hij het helemaal goed met de M Dynamic Mode, waarmee de auto zich van zijn beste kant laat zien. En laten we ook niet vergeten dat de M5 Touring ook nog eens een bagageruimte van 500 liter heeft, dat met neergeklapte achterbank groeit tot maar liefst 1.650 liter.

De M5 Touring is echter niet de enige supersnelle stationwagen, zo heeft Mercedes de E63 AMG Combi en Audi de RS6 Avant. Toch is het een unieke auto, want geen van zijn concurrenten bieden zoveel sportiviteit. Toegegeven, de Mercedes en de Audi’s zijn vanwege hun gewone automaat, minder hoogtoerige motor en comfortabelere onderstel wat prettiger in de omgang, ze missen echter het sportwagengevoel dat de M5 wel geeft. Het blijft een kwestie van smaak, maar als je op zoek bent naar een écht sportieve stationwagen, dan zijn er geen alternatieven voor de M5 Touring.

  • Opzwepende motor
  • Sportieve besturing
  • Flinke bagageruimte
  • Weinig kracht bij lage toerentallen
  • Interieur oogt niet sportief
  • Geringe actieradius
507 pk
520 Nm
250 km/h
4,8 s
15,3 (15) l/100km
361 g/km
G
22%
€ 52.900
€ 157.528
€ 2.888 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Mercedes-Benz E63 AMG Estate

  • 2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive