Economisch verantwoord
Al met al is toch goed verklaarbaar waarom Mitsubishi de zeilen even bij moet zetten om aan de vraag naar nieuwe Outlanders te kunnen voldoen. Dat zit hem met name in het prijs-/kwaliteitverhaal wat nog niet aan de orde was geweest. De geteste Outlander verwisselt namelijk al voor 35.000 euro van eigenaar en dat is toch echt niet gek voor een auto van dit formaat met een dergelijke motorisering. Natuurlijk zijn er wel wat mindere punten, maar er zijn legio mensen die wel houden van een opgeruimd dashboard en die nooit zo ver gaan dat ze op het punt komen dat ze vierwielaandrijving missen. Dan is het wellicht ook goed om te weten dat de kaalste Outlander – met overigens dezelfde motor - voor 30.000 euro te krijgen is en dan krijg je zelfs een euro terug.
Degene die toch eens een keer de modder in wil of regelmatig een stevige trailer wil trekken, zal toch eerder naar een dieselgestookte Outlander kijken. Standaard beschik je dan al over de aangename vierwielaandrijving. Vanaf een kleine 36.000 euro is de goedkoopste diesel te verkrijgen. Ook dat is geen gekke prijs. En dan heb je direct ook nog eens een verbruiksvoordeeltje. Welke versies ook verkocht worden, het is te hopen dat het er veel zullen zijn, want daar plukken in het zuiden des lands weer veel mensen de vruchten van. En zo is zo’n aankoop van twee kanten economisch te verantwoorden.
- Ruimte
- Krachtige motor
- Prijs
- Kaal interieur
- Relatief snel verlies tractie
- Verbruik