Honda Jazz 1.4i LS

Dennis van 't Kruis - 19 september 2007

Het prijsverschil

De donkergrijze hoofdrolspeler in deze test kost € 16.990 en daar krijg je een redelijk complete auto voor. De blauwe Jazz die de bijrol vertolkt is identiek op de CVT na. De meerprijs voor dit onderdeel is € 1.665, waardoor de prijs op € 18.655 terecht komt. Dat lijkt een hoop geld voor een auto die al niet goedkoop was, maar door de toevoeging van de automaat steelt de blauwe volledig de show van de grijze. De CVT past gewoon beter bij deze auto. En dat komt niet omdat de vijfbak slecht is, nee, zeer zeker niet, die versnellingsbak is gewoon goed. Automobilisten die de voorkeur geven aan zelf schakelen zullen er niet door teleurgesteld worden.

Om de Jazz echt te laten swingen, moet je de toeren hoog houden, want bij normaal gebruik is het geen opwindende auto. Dan is het gewoon een praktische vijfdeurs hatchback die ook nog zuinig en bewezen betrouwbaar is. Alleen dat laatste feit zou al reden genoeg kunnen zijn om de Jazz te kiezen.

  • Bewezen betrouwbaarheid
  • Goede rijeigenschappen
  • Veelzijdig en praktisch
  • Prijzig
  • Weinig snelheidsgevoel
  • Afdekscherm bagageruimte
83 pk
119 Nm
170 km/h
12,9 s
6,8 (5.7) l/100km
134 g/km
E
22%
€ 12.640
€ 18.655
€ 342 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Mazda 2 1.5 Executive

  • Peugeot 207 1.6 HDiF 90pk Blue Lease

  • Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • Skoda Fabia 1.4 16v Sport

  • Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna

  • Suzuki Swift 1.5 GLS GT+

  • Mitsubishi Colt CZ5 1.5 d'Azur

  • Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • 2020 - Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • 2016 - Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance

  • 2011 - Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • 2009 - Honda Jazz 1.4i Elegance