Nóg beter, maar niet perfect
De nieuwe M3 is, meer nog dan de vorige, een sportwagen voor alledag geworden. Dankzij de ‘M Dynamic Mode’ hóef je niet altijd in een supersportieve auto te rijden. In de neutrale stand is het namelijk geen meedogenloze sportwagen. Natuurlijk kun je er wel sportief mee rijden, maar het onderstel is niet knetterhard en de gasrespons is niet heel nerveus. Je kunt er dan best mee naar je werk rijden. En als je in het weekend dan eens lekker wilt scheuren, dan druk je gewoon even op het M-knopje.
Hoe goed hij ook mag zijn, perfect is hij niet. Zo is hij iets zwaarder dan de vorige M3, met name op rotondes en in krappe bochtjes merk je dat hij geen lichtgewicht is. Verder is hij interieur niet bijzonder sportief en zie de achterbumper er een beetje rommelig uit. Toch is de nieuwe M3 een geweldige auto; supersportief of redelijk comfortabel, de keus is aan de bestuurder. Als sportwagen voor alledag is deze auto een interessant alternatief voor een Porsche 911 en met een vanafprijs van iets minder dan een ton is hij ook nog wat beter betaalbaar.
- Geweldige motor
- Gespierd uiterlijk
- Fenomenale wegligging
- Interieur niet bijzonder
- Rommelige achterbumper
- Zwaarder dan vorige M3
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive