Opel GT 2.0 Turbo

Michel van Breugel - 1 juli 2007

Lastige keuzes

Het rijden in de nieuwe Opel GT is een sensatie. Hij rijdt heerlijk, ligt als een rots op de weg, levert uitermate goede prestaties, heeft een zeer hoge fun-factor en biedt een kloek uiterlijk. Er zijn op de GT echter ook helaas wat zaken aan te merken die niet geheel onbelangrijk zijn. Daarbij beginnen we maar met het afwerkingniveau van het interieur wat gewoon onder de maat is van het merk Opel zoals wij dat kennen. Het gebrek aan ruimte is ook een groot struikelpunt van de GT en dan hebben we het over de zeer kleine bagageruimte en de aflegruimte in het interieur. Ook het geluid van de wind, zowel open als dicht rijdend, boven de 120 km/h is niet zoals we dat graag zouden willen ervaren.

De gereden Opel GT heeft een cataloguswaarde van €44.125 en dat is €2270 meer dan de instapprijs van €41.855 Dit testexemplaar droeg als optie bij zich het Premium pakket (lederen bekleding, radio/cd-wisselaar, zes luidsprekers, stuurwielbediening) en metallic lak. Door zijn zeer scherpe prijs blijft de GT zonder meer de directe concurrentie voor. De Nissan 350Z, Porsche Boxster, Mercedes SLK, BMW Z4, Audi TT Roadster, Alfa Romeo Spider of Honda S2000 zijn allen een stuk duurder. De Mazda MX-5 komt in tweeliter configuratie nog het dichtst bij de GT in de buurt, maar mist vermogen en daardoor een groot deel van de fun factor. Aan u de keus wat voor u het zwaarst telt: Ontzettend veel rijplezier, of betere afwerking en functionaliteit.


Fotografie: Christian Wesselius

  • Fun factor
  • Heerlijke motor
  • Fantastische wegligging
  • Materiaalgebruik interieur
  • Geen opbergruimte (interieur)
  • Minder geschikt voor dagelijks gebruik
264 pk
353 Nm
229 km/h
5,7 s
11,0 (9.2) l/100km
218 g/km
G
22%
€ 41.855
€ 44.125
€ 809 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda MX-5 1.8 Touring