Slot
De basis 2.0t business staat in de prijslijst vanaf € 45.195, -. Aan de testauto zijn als opties toegevoegd: Colourpack (€300, -; deurgrepen, portierbescherming in kleur), Dakrails (€300, -), Lichtmetalen velgen 17 inch (€ 300, -), Metallic lak (€ 1.100, -), Elektrisch verwarmde stoelen (€ 450, -), Hout accenten (€ 450, -), Lederen bekleding (€ 2.500, -), het Audio systeem 4 (95audio4; € 950, -), de Hirsch performance aanpassing (€ 1.350, -), de kosten voor het rijklaar maken (€ 975, -), de verwijderingsbijdrage (€ 15, -) en de leges voor de tenaamstelling (€ 46,-). Tezamen komt dat op een totaal van € 53.930,25.
Als je eens buiten de ‘box’ kiest, kan er absoluut een indrukwekkende auto voor deur staan. De 9-5 is een goed in elkaar stekende auto, die meer volgelingen verdient. In de 10 jaar, sinds de introductie in 1997 zijn er 9.106 Saab 9-5’s op de Nederlandse weg verschenen, waardoor het een redelijk exclusieve auto is, die je beslist niet op elke straathoek zal tegenkomen. In de brochure staat een wijze raad:” … vergeet niet op de snelheidsmeter te letten…”. Dat gaat over 260 pk 2.3t Aero, maar het kan ook voor deze 2.0t gelden, want voor je het weet, bereik je snelheden die niet meer gedoogd zullen door de heer Spee en de zijne. Zijn sterkste punt is toch wel de scherpe prijs tegenover wat je ervoor terug krijgt. De standaard uitrusting is indrukwekkend, waarbij alleen het lijstje van veiligheidssystemen de achttien bereikt. Menig concurrent zal flink duurder zijn met dezelfde opsomming van de aanwezige zaken.
- Comfortabel
- Echt snel dankzij Hirsch
- Exclusief
- Helt licht over
- Chroom rond koplampen geen designtopper
- Beetje onrustig bij sterke zijwind