Uitpuilende achterlichten
Voordat we instappen vraagt het uiterlijk van de C5 Aircross zeker om een uitgebreide beschrijving. Je ziet op de exterieurfoto's de volledig elektrische versie, die je aan een dichte grille herkent. Overige verschillen zijn er buiten de badges om niet, de auto is dan ook vanaf de eerste schetsen bedoeld als een huls voor meerdere typen aandrijflijnen. Welke motor je ook kiest, je krijgt altijd een excentrieke koets die geen enkel raakvlak heeft met zijn neven van Peugeot en Opel. We zien scherpe hoeken, drievoudige verlichtingsstrips aan de voorzijde en de achterlichten treden zelfs buiten de carrosserie. Door al dat hoekige vrezen we het ergste voor de luchtweerstand, maar toch is de C5 Aircross veel aerodynamischer dan het vorige model. Overigens vinden we de nieuwe C5 Aircross ondanks het spannende lijnenspel een stuk volwassener vormgegeven dan zijn voorganger, die het zeker voor de facelift van felle kleuren en speelse elementen moest hebben. Over felle kleuren gesproken, misschien heb je de felgroene lakkleur tijdens de onthulling van deze auto gezien. We moeten je teleurstellen als je voor dat kermitgroen wilde opteren, want Citroën zegt deze kleur niet aan te bieden. Wat wel blijft zijn de 20 inch wielen waarmee de C5 Aircross nu voor het eerst leverbaar is. Overigens zijn ze altijd optioneel én altijd zwart..

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus



