Alfa-Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio

- 13 oktober 2024

Airmiles sparen

En laat je de bak al het werk doen, dan zal je de Alfa zelden betrappen op een smetje in schakelgedrag. Het is gewoon een ontzettend fijne combinatie, die gepaard gaat met een heel mooi motorgeluid zonder dat het overheersend wordt.

Maar eigenlijk maakt de Giulia de meeste indruk met zijn wegligging en bochtengedrag. De auto stuurt zo ontzettend fijn en gecontroleerd, ondanks het vele vermogen op de achterwielen. We hadden verwacht, zeker tijdens de eerste regenachtige testdagen, dat het best spannend zou zijn om met zo'n bak kracht om te gaan. Maar de 50/50 gewichtsverdeling, stijve carrosserie en banden die aan het asfalt lijken te kleven weten heel veel vertrouwen te wekken. Je kunt eenvoudig corrigeren en doseren, zodat je telkens volledige controle hebt. We vinden de remschijven wel net aan de kleine kant en zouden zelf (in plaats van de sportstoelen) voor de keramische remmenset gaan. Kost een berg duiten, maar dat is bij deze auto sowieso het geval.

Wie een spijkerharde en spartaanse sportauto verwacht, kan beter verder zoeken. Dit is een superdynamisch en communicatief raspaard, maar wel één die je met alle gemak en comfort dagelijks gebruikt. Bovendien spaar je dan ontzettend veel airmiles, want het fabrieksverbruik van 1 op 10 halen we bij lange na niet. Deze auto heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

520 pk
600 Nm
309 km/h
3,9 s
15,4 (9.9) l/100km
229 g/km
G
22%
€ 146.500
€ 157.530
€ 2.888 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • 2023 - Alfa Romeo Giulia 2.0T 280 Q4 Competizione