Mercedes-Benz eSprinter 81 kWh L2H2 Select

- 16 april 2024

Hopen op vrijstelling

De overheid ziet het liefste zo snel mogelijk dat bedrijven de overstap naar elektrisch maken. En op papier heeft de eSprinter alles in huis om die transitie nu al mogelijk te maken. De auto biedt een groot rijbereik, aanzienlijk trekvermogen en een groot laadvermogen. Het is daarom jammer dat juist de overheid ervoor zorgt dat met het afschaffen van de C-rijbewijs vrijstelling de eSprinter (en daarbij alle elektrische versies in dit segment) lang niet voor alle ondernemers geschikt is.

Het is nu kiezen tussen laadvermogen en rijbereik, terwijl dat met de vrijstelling niet nodig zou zijn. Hopelijk komt daar dus nog een verandering in, waardoor de eSprinter nog beter tot zijn recht komt. Die potentie heeft de Mercedes in ieder geval wel, want het is een zeer fijn rijdende, compleet uitgeruste en comfortabele metgezel.

  • Groot rijbereik en snellaadvermogen
  • 2.000 kg trekvermogen
  • Navigatie met laadstationplanner
  • Door hoog gewicht snel aan grens B-rijbewijs
  • Weinig uiterlijke onderscheiding t.o.v. dieselversie
204 pk
0 Nm
100 km/h
16,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 66.901
€ 71.117
€ 711 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen ID.Buzz 77 KwH 204 pk L1H1

  • Ford e-Transit 68 kWh L3H2 Trend

  • 2018 - Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI L2H2 9G-TRONIC