Mercedes-Benz eSprinter 81 kWh L2H2 Select

- 16 april 2024

Standaard MBUX

Binnenin de Sprinter profiteer je van het standaard aanwezige MBUX-multimediasysteem. Dat systeem is volledig geüpdatet naar de laatste versie en is bovendien helemaal ingericht voor elektrisch rijden. De intelligente navigatie houdt rekening met het rijbereik van de e-van en plant desnoods zelf de laadstops op een lange route in. Je ziet dan waar je laadt, hoeveel het kost (mits je gebruikmaakt van Mercedes' laadservice) en hoeveel laadstations er beschikbaar zijn. Uiteraard heb je een helder overzicht van je verbruik en kun je de voorverwarming of -koeling instellen. Achter het stuur zien we een tweede schermpje tussen de digitale tellers en daar zie je meer realtime info over verbruik en rijbereik.

Net als alle andere bussen en personenauto's zien we de implementatie van Europese regelgeving in de veiligheidssystemen van de Sprinter. Zo worden we door een alarm erop geattendeerd als we de snelheid overschrijden. Die waarschuwing zet je met een tikje op het touchscreen uit, wat ontzettend handig en snel werkt. Met zijn standaarduitrusting is de Mercedes helemaal klaar voor de wetgeving die vanaf juli van kracht is. Zo beschik je nu standaard over een achteruitrijcamera, dodehoekhulp en een remassistent. Niet verplicht, maar wel superhandig is de digitale binnenspiegel. Ook als je een dichte cabine Sprinter bestelt, kun je zo het verkeer achter je in de gaten houden en dat ook nog eens onder alle weersomstandigheden en in het donker.

Elektrisch rijden heeft voor het rijcomfort vele voordelen, omdat het gemis van motorgeluid en resonanties veel eerder opvalt. Dan moet je natuurlijk wel een stille cabine hebben, anders nemen geluiden van wind en bandengerol de overhand. Gelukkig is daar op gelet bij de Sprinter, want het blijft heerlijk stil aan boord. Dat draagt echt bij aan een hoger comfortniveau, net als de uitgebreide verstelbaarheid en uitstekende ondersteuning van de stoelen. De automaathendel zit aan het stuur, zodat je erg veel ruimte in de middenconsole bespaart. Genoeg plek dus voor bekerhouders en aflegvakjes. Bovenop het dashboard zien we een groot opbergvak, met verscheidene USB-C aansluitingen. Omdat het buitenste gedeelte is afgedekt, weerspiegelen de zaken die je daar neerlegt niet zo hinderlijk in de voorruit.

204 pk
0 Nm
100 km/h
16,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 66.901
€ 71.117
€ 711 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen ID.Buzz 77 KwH 204 pk L1H1

  • Ford e-Transit 68 kWh L3H2 Trend

  • 2018 - Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI L2H2 9G-TRONIC