Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

- 14 maart 2024

Conceptauto voor de weg

Toyota noemt de C-HR een conceptauto voor op de openbare weg en heel eerlijk, dat is ook direct onze gedachte bij de eerste kennismaking. Uitgeklopte zijschermen, scherpe lijnen en de kenmerkende aflopende daklijn die bijna doet denken aan een cross-over coupé. Ingrediënten voor een heel uitbundig en futuristisch design. Dat wordt flink versterkt door de Bi-Tone+ tweekleurige carrosserie, bij onze testauto een combinatie van Sulphur Metallic en zwarte lak. Voor die kleurencombinatie moet je overigens wel minimaal de Première Edition uitkiezen en dat betekent een flinke toename van de aanschafprijs. Kies je een goedkopere uitvoering, dan kun je wel andere bi-tone kleurencombinaties kiezen, al zijn die een stuk minder sprankelend. Als je de hele koets in dezelfde kleur wilt hebben, kan dat overigens gewoon. Maar dan komt de auto direct al wat gewoner over, want de kleur heeft een grote invloed op de uitstraling.

Hoe dan ook hebben de ontwerpers van Toyota zich uitgesloofd, terwijl het erfgoed van de eerste C-HR nog duidelijk invloed heeft. Belangrijk verschil met de eerste generatie is de grotere raampartij van de achterportieren, waarbij de achterste handgrepen niet meer verzonken zijn in de C-stijl. Ze zitten nu op de plaats waar je ze verwacht, maar verstoppen zich zodra je de deuren vergrendelt. Wat gebleven is, is de behoorlijk achterspoiler die het dak over de achterruit lijkt te trekken. Een ruit die bij de nieuwe generatie geen wisser meer heeft, al mis je die door de scherpe hoek waarin het glas geplaatst is niet.

223 pk
208 Nm
180 km/h
7,4 s
onb (1) l/100km
22 g/km
A
22%
€ 42.495
€ 52.495
€ 962 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid 225 Business Plus

  • Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid VZ Copper Edition

  • 2020 - Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • 2017 - Toyota C-HR 1.2T Executive