Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

- 19 november 2023

Houdini wisseltruc

Het grootste voordeel van de verlengde Kangoo komt in de laadruimte aan het licht. Er is maar liefst 1.000 liter meer laadvolume ten opzichte van de korte versie en dat allemaal dankzij een met bijna 40 centimeter toegenomen wielbasis. De totale lengte van de Kangoo L2 is met 42,4 centimeter toegenomen en dat betekent wel een fors grotere draaicirkel. We laten zo weten wat dat voor invloed heeft op de rijbeleving, maar dat je nu twee europallets achter elkaar naar binnen schuift is een heel groot voordeel. De auto mag ook liefst 300 kg meer gewicht dragen, wat een nuttig laadvermogen van meer dan 700 kg betekent. Fors meer dan bijvoorbeeld een VW ID.Buzz Cargo.

En de auto heeft nog iets extra's te bieden ten opzichte van bijvoorbeeld de Peugeot e-Partner: er mag namelijk een aanhanger van 1.500 kg aan de haak. Overigens zijn er een boel handige snufjes te verkrijgen op de Kangoo, die het leven net iets makkelijker maken. Zo kun je een ladderhouder af-fabriek laten plaatsen, of een tussenschot met een raam. Overigens kunnen de achterdeuren ingeruild worden voor een achterklep met raam en zijn de schuifdeuren ook van ramen te voorzien. Maar de grootste wisseltruc komt pas nu: je kunt de Kangoo optioneel in een handomdraai omtoveren van dubbelcabine naar een tweezitter met tussenschot. Het omklapmechanisme laat de achterbank dubbelklappen en veranderen in een stevig schot dat lading tegenhoudt. Wat het kost is nog niet bekend, maar wij vinden het een hele handige switch tussen laadruimte en zitplaatsen.

123 pk
245 Nm
135 km/h
11,6 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 31.715
€ 38.500
€ 706 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

  • Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2021 - Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • 2009 - Renault Kangoo Be Bop 1.6 16v Fun