Goede waarden
De e-Scudo is leverbaar met twee batterijpakketten. Het 50 kWh pakket brengt de auto 231 km ver, terwijl de geteste 75 kWh versie liefst 329 km moet kunnen komen. De aandrijving vindt op de voorwielen plaats en dat betekent dat de auto een vrij grote draaicirkel heeft. Inmiddels heeft Stellantis ook een nog efficiƫntere aandrijving met meer vermogen, maar voorlopig komt die versie niet naar de bedrijfswagens. Toch is het niet behelpen met de 136 pk en 260 Nm die direct na start ter beschikking staan. De auto sleurt er lekker aan, zeker als deze onbeladen is.
Dan valt ook op dat door het lage zwaartepunt al een heel fijne rijervaring wordt geboden, terwijl lege dieselbusjes nog wel eens willen stuiteren op de achteras als er geen lading is geplaatst. De auto is koersvast en uiteraard lekker stil vanbinnen. Geen resonanties, of dieselgebrom. Ook windgeruis en bandengerol worden prima buiten de cabine gehouden, wat de reis heel aangenaam maakt.