Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

- 21 maart 2023

Nu als mild hybrid

De Mazda CX-5 is een auto die veelvuldig de revue passeert. Het is één van de best verkopende auto's van het merk, zo werden er in Nederland al meer dan 30.000 op kenteken gezet. Niet gek dus dat de Japanners er bovenop zitten en met enige regelmaat een modelwijziging doorvoeren. Bijna jaarlijks zien we een nieuwe versie verschijnen, wat moet voorkomen dat het sinds 2017 leverbare model achterloopt.

Afgelopen jaar maakten we kennis met de gefacelifte CX-5 en nu is het alweer tijd voor een vernieuwing. Waar we vorig jaar nog de kanttekening maakten dat er op motorisch gebied niets veranderde en er dus sprake was van een relatief hoge uitstoot, introduceert Mazda nu mild hybrid ondersteuning van de twee benzinemotoren. Met deze geëlektrificeerde aandrijflijnen moet de auto schoner zijn en dat heeft weer effect op de aanschafprijs. Laten we eens kijken hoe dat in de praktijk uitpakt.

194 pk
258 Nm
195 km/h
9,5 s
7,6 (7.6) l/100km
171 g/km
E
22%
€ 38.190
€ 61.590
€ 1.129 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2022 - Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2021 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 6AT Signature

  • 2017 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

  • 2015 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS

  • 2012 - Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • 2011 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M