Beter aanbieding
We durven tegenwoordig bijna geen prijzen meer op te schrijven, want met het online zetten van de test kunnen we al weer achterhaald zijn. Maar we geven je toch mee dat op moment van schrijven je minstens 43.403 euro neertelt voor de Tonale. Daarmee is de auto net iets bereikbaarder dan premium concurrenten en net iets duurder dan SUV's van een mindere komaf. Precies zoals Alfa hem wil positioneren dus. 'Onze' Tonale kost als Veloce en onder andere het premium pack 57.385 euro.
Een vergelijkbaar uitgeruste plug-in hybride kost 'slechts' 3.000 euro meer en dan heb je 120 pk extra en vierwielaandrijving. Op papier dus de betere aanbieding, maar dat neemt niet weg dat de testauto ook een heel fijn rijdende gezinsauto is, waarmee mama of papa zo af en toe prima een sportieve uitbarsting kan hebben.
- Fijne en directe rijeigenschappen
- Onderscheidend uiterlijk
- Uitgebreide multimedia
- Plug-in interessanter geprijsd
- Even zoeken naar goeie zitpositie

Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line



