Hogere regionen
Relatief betaalbare achterwielaandrijvers en coupés zijn nagenoeg verdwenen uit de Nederlandse prijslijsten. Zeker als je, wat betreft de aandrijving, EV's niet meerekent. Concurrenten zijn er in de vorm van de Toyota GT86 of Porsche 718 Cayman, al is die laatste qua prijs toch wel van een ander niveau. Blijven de snelle vier- en vijfdeurs versies van Mercedes-Benz en Audi over, maar die zijn qua rijeigenschappen niet te vergelijken.
Je hebt dus iets zeldzaams in handen met de 2 Serie Coupé en we kunnen je ervan verzekeren dat je iedere rit met een lach zal volbrengen. Maar alles heeft zijn prijskaartje, want waar we de Cayman net een stuk duurder noemden, kom je met een beetje overdadig aankruisen van fabrieksopties al snel in dezelfde prijsregionen terecht met deze BMW.
Het snelst gaat dat (ook letterlijk) door de versie met zescilinder te kiezen, die als M240i minimaal 71.380 euro kost. Vierwielaandrijving kost nog eens 6.400 euro extra, terwijl opties als lederen bekleding en een schuifdak de prijs verder opstuwen. Dat merken we ook bij de testauto, die standaard 48.125 euro kost, maar door het vakkundig aanvinken van opties niet minder dan 65.720 euro kost. Grootste boosdoeners zijn het High Executive pakket (3.995 euro) en het M Sportpakket (2.995 euro).