EV-knop
De bijzondere details van de Premiere Edition vinden ook hun weg in het interieur van de Juke, maar je moet zoeken om verwijzingen naar de hybride aandrijflijn aan te treffen. Er is een EV-button, die geheel elektrisch rijden mogelijk maakt in stadsverkeer. En er is de bekende e-Pedal knop, die we kennen uit de Leaf. Wat die doet, lees je zometeen. Je kunt verder rekenen op een extra informatievenster tussen de tellers, waarop te zien is welke manier van aandrijving er is. Met de D-Mode knop voor de versnellingspook selecteer je welke rijmodus je wilt instellen.
In het infotainmentsysteem vind je ook nog specifieke informatie over verbruik en rijgedrag. Het scherm verschilt niet met de benzine-Juke en kent in grootte zijn meerdere in die van concurrenten als de Captur en Peugeot 2008. De functionaliteit doet er echter niet voor onder, want de auto biedt standaard zaken als digitale radio en Apple Carplay. Aan aansluitingen geen gebrek, ook achterin beschikken de passagiers over USB. Het is nog ouderwets knoppen indrukken in de Juke, want zowel multimedia als klimaat zijn met druk- en draaiknoppen te bedienen. Ergonomisch is het daardoor prima voor elkaar binnenin de Nissan, al kunnen we ons door de algehele uitstraling niet aan de indruk onttrekken dat de Juke alweer even meegaat. Aan het gebruiksgemak doet dat niets af, zoals het comfort aan boord van de Juke ook goed op orde is.

Renault 4 e-Tech 150 pk Comfort Range Iconic

Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

Jeep Avenger 54 kWh Summit

Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury






