Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

- 14 mei 2021

Slagschip met slimme keuzes

De eerste generatie Kia Sorento was razend populair in Nederland. Veel auto voor een zeer schappelijk bedrag bleek een succesvolle combinatie, wat resulteerde in de maandelange levertijd van het model. Nu, bijna twintig jaar later, gooit de vierde generatie van de Sorento het over een andere boeg dan zijn voorgangers. De auto oogt massiever en robuuster dan ooit en verschijnt met een compleet nieuw onderstel en slimme elektrotechniek. Grote auto's rijden in Nederland is onaantrekkelijk door de BPM die berekend wordt over de CO2-uitstoot in gram/km. Dat is bij Kia niet onopgemerkt gebleven, generatie drie van de Sorento had behoorlijk te lijden onder deze regels. Waar we in 2016 tijdens de test van de Sorento een uitstoot van 177 g/km noteerden, verklappen we nu alvast dat deze nieuwe Sorento PHEV wegkomt met 38 g/km. Is dit genoeg om de Sorento weer een verkooptopper te maken?

265 pk
350 Nm
193 km/h
8,7 s
4,7 (1.6) l/100km
38 g/km
A
22%
€ 45.995
€ 59.590
€ 1.092 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • 2015 - Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2012 - Kia Sorento 2.2 CRDi Super Pack 4WD

  • 2009 - Kia Sorento 2.4 X-clusive 2WD

  • 2008 - Kia Sorento 3.3 V6 X-clusive