Slagschip met slimme keuzes
De eerste generatie Kia Sorento was razend populair in Nederland. Veel auto voor een zeer schappelijk bedrag bleek een succesvolle combinatie, wat resulteerde in de maandelange levertijd van het model. Nu, bijna twintig jaar later, gooit de vierde generatie van de Sorento het over een andere boeg dan zijn voorgangers. De auto oogt massiever en robuuster dan ooit en verschijnt met een compleet nieuw onderstel en slimme elektrotechniek. Grote auto's rijden in Nederland is onaantrekkelijk door de BPM die berekend wordt over de CO2-uitstoot in gram/km. Dat is bij Kia niet onopgemerkt gebleven, generatie drie van de Sorento had behoorlijk te lijden onder deze regels. Waar we in 2016 tijdens de test van de Sorento een uitstoot van 177 g/km noteerden, verklappen we nu alvast dat deze nieuwe Sorento PHEV wegkomt met 38 g/km. Is dit genoeg om de Sorento weer een verkooptopper te maken?
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition