Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus

- 2 mei 2021

Wat goed is moet je goed laten

Waar de buitenzijde zich nog op verschillende punten mag onderscheiden ten opzichte van de GLA is de binnenzijde vrijwel identiek. Enkel het gebruik van blauwe kleuraccenten in de ventilatieroosters en de blauwe stiksels verraden dat deze auto enkel elektriciteit nodig heeft om zich voort te bewegen. En geef ze eens ongelijk bij Mercedes-Benz. Het dashboard van deze generatie auto's mag worden weggezet als een van de mooiste binnen de markt. De twee grote schermen met MBUX software laten zich op allerlei manieren prettig bedienen. Van gesproken commando's als: 'Hé Mercedes, ik heb het koud', met het touchpad door het menu of tot een simpele druk op de knop van de verwarming, jij bepaalt welke bediening je het gemakkelijkst vindt.

De EQA biedt fijne stoelen waar je als bestuurder en bijrijder goed kan vertoeven. De achterbank laten we als volwassene liever voor wat het is. De hoofd- en beenruimte is prima, maar de zitting biedt weinig ondersteuning aan je bovenbenen omdat deze vrij vlak is. Voor korte ritten is dit geen enkel probleem, maar bij lange ritten kan dit de nodige irritatie gaan opwekken.

Wie ervoor kiest om elektrisch te gaan rijden, moet in veel gevallen concessies doen op de laadruimte. Bij de EQA is dat niet anders. Met een kofferruimte van 340 liter (met de achterbank omhoog) tot 1320 liter (met een neergeklapte achterbank) is de ruimte vergelijkbaar met die van een Volkswagen Polo.

190 pk
375 Nm
160 km/h
8,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 49.995
€ 67.745
€ 677 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 6AT Signature

  • Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh Extra Rijbereik

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Peugeot 3008 HYbrid4 GT

  • Audi Q3 35 TFSI S Tronic S Line

  • Volvo XC40 D3 Geartronic Inscription