Verrassend praktisch
Zowel het stuur als de voorstoelen zijn uitgebreid te verstellen, waarbij je als bestuurder gebruik kunt maken van een geheugenhulp voor stoel- en spiegelinstellingen. Het is jammer dat de zittingen niet te verlengen zijn, want qua ondersteuning hebben de Volkswagen ID.4 en Polestar 2 het beter voor elkaar. Het kunstleder in de Ford is vrij glad, wat je een beetje heen en weer doet schuiven in de stoel. Achterin biedt de Mustang plaats aan drie inzittenden, die een prima plek vinden.
Zowel qua hoofd- als beenruimte stelt de auto niet teleur, wat de auto praktischer maakt dan een Tesla Model 3. Ondanks het sportieve uiterlijk blijkt de auto dus behoorlijk praktisch. De vele opbergmogelijkheden in de portiervakken en middenconsole helpen daar aan mee. Ook verscheidene USB-aansluitingen en een draadloze oplader voor de telefoon dragen bij aan het gebruiksgemak.
Als klap op de vuurpijl blijkt de cross-over over een behoorlijke bagageruimte te beschikken. De dubbele bodem zorgt voor een vlakke laadvloer en bovendien kun je daardoor de laadkabel uit het zicht wegbergen. Of je plaatst deze onder de 'motorkap', waar ook nog een opbergruimte is gerealiseerd. Enig nadeel is dat je de klep voor met een behoorlijk kracht moet dichtslaan, om deze goed te sluiten.
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Mercedes-Benz EQB 250 AMG Line
Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus
Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT Premium Plus AMG Line
Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT Advantage
Peugeot 3008 HYbrid4 GT
Audi Q3 35 TFSI S Tronic S Line
Volvo XC40 D3 Geartronic Inscription