Peugeot e-2008 GT Premiere

- 8 oktober 2020

Niet altijd bij de les

Zoals we al merkten aan de test van de e-208, staat bij de elektrische versie van de B-segmenter rijplezier hoog op het lijstje. Bij de e-2008 is dit niet anders, al merk je natuurlijk dat je met een hogere en zwaardere auto onderweg bent. Het rijden zelf gaat zeer gemakkelijk, waarbij de auto in Sport-stand ronduit snel aanvoelt. In bochten weegt het lagere zwaartepunt nog net op tegen de hogere koets, al merk je dat de auto in stuurgedrag onrustiger is dan de e-208. Op de lange baan is de cross-over van Peugeot comfortabel en stabiel. Door de goede geluidsisolatie blijft het mooi stil binnenin en door de goede wegligging hoef je niet constant te corrigeren. Iets dat wel graag corrigeert is de standaard aanwezige rijbaanhulp, die graag laat merken dat hij er is. Zelfs wanneer je alles volgens het boekje doet, voel je af en toe een ruk aan het stuur. Gelukkig is het systeem wel eenmalig permanent uit te schakelen, zodat je dat niet elke keer na het starten hoeft te doen. Ook zaken als de grootlicht-assistent en adaptieve cruise control zijn lang niet zo bij de les als bij andere automerken. Hier valt voor Peugeot nog winst te behalen.

136 pk
260 Nm
150 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 39.900
€ 48.810
€ 895 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Jeep Avenger 4xe The North Face Edition

  • Lexus LBX 1.5 HEV Cool

  • Volvo EX30 Single Motor Extended Range Ultra

  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG-7 Sport

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 6AT GT-M

  • 2019 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • 2017 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • 2013 - Peugeot 2008 1.6 VTi Allure