Peugeot e-2008 GT Premiere

- 8 oktober 2020

Origami

Bij de onthulling van de nieuwe Peugeot 2008 waren we het uitgaande model op slag vergeten. Veel strakker getekend dan voorheen en met kenmerkende designtrekjes als de leeuwenklauw, dagrijverlichting en het typenummer op de motorkap wist de auto ons te verleiden. En met het ophalen van de testauto blijkt dat het ontwerp nog steeds datzelfde effect teweegbrengt. Je houdt er van, of juist niet. Maar de 2008 en broertje 208 zijn de meest uitgesproken auto's die je in het B-segment kunt krijgen. Zoals we in de inleiding al benoemden, onderscheidt de e-2008 zich beperkt van zijn broers op fossiele brandstoffen. Je kunt de elektrische versie herkennen aan de dichte grille met de doorlopende carrosseriekleur en de badge op het zijpaneel.

En een leuke subtiele hint: het groene Peugeot-logo op de voor- en achterzijde. Een leek zou het model niet snel als elektrisch typeren en dat vinden veel kopers een voordeel. Maar consumenten die aan de hele wereld willen laten zien dat ze elektrisch rijden, halen met deze cross-over minder snel hun gram.
Hoewel voorbijgangers de auto dan niet direct typeren als elektrisch, val je wel degelijk op met de e-2008. Met vouwen in de flanken die doen denken aan origami kunstwerken en de strak uitgesneden lichtunits, weet de auto alle aandacht naar zich toe te trekken. Zeker als GT en met het Blue Vertigo van de testauto is het totaalplaatje compleet. Elektrificerend in meerdere opzichten.

136 pk
260 Nm
150 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 39.900
€ 48.810
€ 488 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG-7 Sport

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 6AT GT-M

  • 2019 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • 2017 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • 2013 - Peugeot 2008 1.6 VTi Allure