Porsche Taycan 4 S Performance Battery Plus

- 5 augustus 2020

Eigen orde

Naast de eerder genoemde Tesla zijn er geen volledig elektrische concurrenten aan te wijzen. En op het gebied van aanschafprijs zou je de Model S eigenlijk ook niet tot concurrentie kunnen rekenen, want voor de prijs van onze testauto heb je bijna twee Models S Long Range op jouw oprit staan. Die auto komt ook nog eens verder op een batterijlading, is ruimer en zit sneller op de 100 km/h. Toch is de ervaring die beide auto's bieden niet te vergelijken, wat maakt dat de Taycan van een eigen orde is.

Je koopt hem niet omdat hij zo ver komt, hoewel we tijdens de testperiode tot een heel bruikbare actieradius van 360 kilometer kwamen. Het is een elektrische auto die rijdt alsof je een sportauto op benzine bedient, terwijl je een noise cancelling koptelefoon draagt die alle motorgeluid wegfiltert. Een elektrische auto waarmee je voor je plezier 's avonds nog een extra blokje omgaat, we hadden niet durven hopen dat zoiets zo snel na de introductie van elektrisch rijden al realiteit zou zijn. De toekomst is zo slecht niet.

  • Sportauto in eigen klasse
  • Helemaal Porsche
  • Hightech interieur
  • Veel opspattend vuil van banden
  • Materiaalgebruik interieur kan beter
571 pk
650 Nm
250 km/h
4,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
8%
€ 108.090
€ 161.624
€ 1.077 / maand
€ 0 / kwartaal
  • BMW 6 Serie GT 630d High Executive

  • BMW 7 Serie 730d xDrive High Executive

  • Jaguar XJ 3.0 Supercharged AWD Portfolio LWB

  • Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS

  • Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang