Echte gezinsauto
De splinternieuwe bodemgroep van de Clio werd aan de specifieke afmetingen van de Captur aangepast. De wielen hebben wat meer bewegingsvrijheid in de hoogte waarmee het comfort wordt verhoogd. Daarvoor is sowieso ook de langere wielbasis verantwoordelijk. Toch wordt het sterk overhellen van de carrosserie in bochten keurig beperkt. De besturing luistert nauw naar de gegeven commando's, waardoor de nieuwe Captur behoorlijk strak stuurt. Ongeacht de motor rust Renault deze nieuweling op de achteras uit met trommelremmen, die volgens het merk gunstig zijn voor het gewicht. Vreemd, daar de krachtiger gemotoriseerde versies van de nieuwe Clio juist schijven hebben gekregen als noviteit. Al bij al weet de nieuwe Captur zijn taak als echte gezinswagen nog beter tot uitdrukking te brengen.

Citroën C3 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

Seres 3

Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

MG ZS EV Luxury

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life



