Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

- 1 juni 2020

Erg druk

Naast de stoelen herkennen we nog wel meer interieurdelen uit familieleden, maar toch is de algehele indruk die het interieur van de EQC achterlaat volledig verschillend. Er is gekozen voor een combinatie van klassieke en moderne elementen en daaroverheen is een eigen sausje gegoten. Zo ontstaat een compleet eigen uitstraling. Vooropstaand of we het mooi of lelijk vinden, moeten we in ieder geval bekennen dat het heel veel is. Zo zien we vier verschillende typen interieurlijsten; van het esdoornhout op de deuren naar de pianolak op de middenconsole en van het metaalkleurige kunststof rond de luchtroosters naar de aluminium spijlen die een gedeelte van het dashboard en de deurpanelen bedekken. Zo wordt het binnentreden van de EQC in ieder geval een hele enerverende ervaring, nog voordat je met de energizing coach uit het multimediasysteem de luchtverfrisser aanzet en de met ros├ęgoud-kleurige ventilatieroosters naar je toe beweegt. Veel van bovengenoemde stijlelementen zijn ook nog eens standaard in iedere EQC aanwezig, dus je kunt het hooguit iets meer met elkaar matchen. Maar het moet gezegd: het pas wel bij het extravagante dat Mercedes met haar eerste volwaardige elektrische auto wil uitstralen. Bovendien ben je binnen een dag gewend aan alle kunst (en kitsch).

Je vindt het al veelbeschreven en geprezen MBUX binnenin de auto en in het geval van de EQC vind je daarmee ook specifieke informatie over oplaadstations en oplaadtijden. Bovendien stel je gemakkelijk een vertrektijd in, zodat de auto voorverwarmd of gekoeld is als je weg wilt rijden. Daarvoor heb je tevens de beschikking tot de Mercedes Me app, waarmee je de auto onder andere kunt openen of met familieleden kunt delen. Updates van navigatiekaarten en systeemsoftware worden draadloos via een netwerkverbinding binnengehaald, zodat je altijd over de nieuwste informatie beschikt. Niet overbodig, omdat de rijassistenten veel informatie uit de navigatiedata halen, maar daarover lees je zo meer.

408 pk
760 Nm
180 km/h
5,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 72.495
€ 86.329
€ 863 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Tesla Model Y Long Range

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio