Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

- 1 juni 2020

Op comfort

Binnenin de testauto is gekozen voor zijdebeige lederen bekleding, een kleur die mooi uitkomt bij de zwarte buitenlak. De stoelen zijn niet noemenswaardig anders dan bij andere Mercedessen, ze bieden een gerieflijke ondersteuning en zijn eenvoudig te verstellen met de knoppen op de deurpanelen. Je profiteert van een hoge zitpositie, wat de uitstap vergemakkelijkt en je hebt een goed uitzicht op wat er rondom de auto gebeurt. Het stuur kan goed naar je toe bewogen worden, wat de zithouding positief aanvult. Er kan geen twijfel over mogelijk zijn, deze auto is gemaakt voor de lange afstand.

Achterin biedt de auto minder ruimte dan je zou verwachten gezien de buitenmaten. We zien nog niet direct de volledige Tesla taxivloot rondom Schiphol vervangen worden door EQC's en ook een e-Tron biedt meer ruimte op de achterbank. Toch kun je als volwassene een prima plek op de achterbank bemachtigen, je hebt alleen iets minder bewegingsruimte dan bij eerder genoemde concurrent.
Waar de Tesla Model X nog een extra frunk biedt aan de voorzijde van de auto, zal je het bij de EQC met alleen een kofferbak moeten stellen. Door de vlakke laadvloer met dubbele bodem en een behoorlijk diepte biedt de bak dan wel lekker veel en praktische ruimte.

408 pk
760 Nm
180 km/h
5,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 72.495
€ 86.329
€ 863 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Tesla Model Y Long Range

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio