Ver genoeg
Volkswagen kiest bewust voor een submerk voor het batterij-elektrisch rijden, waarvoor het ontwerp van onderstel en uiterlijk volledig is geoptimaliseerd. Voor de ID.3 betekent het dat de batterij ideaal is geplaatst, zodat een laag zwaartepunt wordt gerealiseerd. De vloeiende koets heeft bovendien een lage luchtweerstand, zodat niets een goed praktijkverbruik in de weg staat. Met zijn 60 kWh capaciteit zou de batterij voor een rijbereik van 424 kilometer moeten zorgen. We rijden de auto in een koude tijd, met harde wind.
Toch weet de auto zonder al teveel aanpassingen vanuit onze kant zo'n 330 kilometer ver te komen. Toegegeven, zowel de Tesla Model 3 SR+ en Hyundai Kona Electric komen met een nagenoeg gelijk accupakket nog een stuk verder, maar in de praktijk heb je aan deze ID.3 meer dan voldoende. Als je het toch niet helemaal vertrouwt, kun je altijd nog opteren voor de ID.3 met een grotere batterij, waarmee je zo'n 550 kilometer ver komt.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line


