Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

- 8 augustus 2019

Met doorlaadluik

Neem je met drie personen plaats in de Vivaro, dan dient de middelste inzittende niet over al te lange benen te beschikken. Het zitcomfort van de zetels is goed, op het gebied van verstelbaarheid hebben bestuurders vanaf 1,90m wel een dilemma: ga ik rechtop zitten, zodat ik de stoel verder naar achteren kan schuiven, of kantel ik de leuning meer, waardoor er minder beenruimte over blijft. Uw redacteur kiest voor de eerste optie en dat blijkt een prima oplossing om comfortabel lange afstanden te rijden.
We rijden de Vivaro in de langste uitvoering (L3) en dat betekent dat we beschikken over een bijna 2,9m lange laadruimte.

Maar Opel heeft ook een handig doorlaadluik onder de passagiersstoel toegevoegd, zodat bijvoorbeeld lange planken en buizen van meer dan vier meter mee kunnen. Je hoeft dus niet meer moeilijk te doen met een imperiaal. In de L2 en L3 schuif je met gemak drie europallets en met een nuttig laadvermogen van 1.400 kg kun je dus flink wat lading in de auto stouwen. De laadruimte is bovendien gemakkelijk toegankelijk door de wijd scharnierende achterdeuren en de schuifdeur met grote laadopening. Die schuifdeur opent optioneel elektrisch, zodat je de deur ook met de sleutel of een voetbeweging onder de achterbumper kunt openschuiven.

150 pk
370 Nm
175 km/h
12,4 s
7,4 (5.3) l/100km
143 g/km
B
22%
€ 17.999
€ 29.195
€ 535 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • Nissan Evalia 1.6 Acenta