Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

Max Veldhuis - 10 mei 2019

Voor de Nederlandse markt?

Ford heeft duidelijk veel aandacht gestoken in het verbeteren van de Edge. Het uiterlijk ziet er een stuk vlotter uit dan voorheen en het interieur oogt door de e-shifter net even wat opgeruimder dan dat van het uitgaande model. De nieuwe dieselmotor is in combinatie met de achttraps automaat een zeer fijne aandrijflijn en biedt vooral veel comfort. Ondanks de nadrukkelijke focus op comfort rijdt Edge echt als een Europese auto en voelt hij totaal niet zompig of loom aan. Wel is het jammer dat de Nederlandse consument slechts de keuze heeft uit één motor en één uitvoering. Al met al biedt de Edge een heel mooi totaalpakket, alleen de stevige instapprijs van ruim 76 mille maakt dat de auto wederom waarschijnlijk geen verkooptopper gaat worden.

  • Fris, sportief uiterlijk
  • Soepele aandrijflijn
  • Royale standaarduitrusting...
  • ...maar desondanks te duur voor NL
  • Geen keuze in motorisering
  • Afwerking nog niet op Europees niveau
238 pk
500 Nm
216 km/h
9,0 s
8,8 (6.7) l/100km
176 g/km
D
22%
€ 76.145
€ 83.870
€ 1.538 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection

  • Lexus RZ 450e President Line

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Tesla Model Y Long Range

  • Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

  • 2017 - Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo Sport