Opgeruimd staat netjes
Bij veel facelifts is het zo dat het interieur rigoureuzere wijzigingen ondergaat dan het exterieur. Bij de Ford Edge is dit niet het geval, want het interieur is nog grotendeels herkenbaar van het vorige model. De voornaamste wijziging heeft zich voorgedaan in de middentunnel. De conventionele pook van de automaat heeft daar namelijk plaats gemaakt voor een zogeheten 'e-shifter'. Met deze ronde draaiknop kun je voortaan de standen van de automaat selecteren. Deze oplossing kennen we onder andere al van Jaguar en Land Rover, en bij Ford werkt het ook prima. Het interieur oogt er bovendien overzichtelijker door en er is meer opbergruimte vrijgekomen. Hierdoor is er ook een mogelijkheid om je telefoon draadloos op te laden. Wat betreft connectiviteit heeft Ford met de nieuwe Edge een flinke slag gemaakt door hem te voorzien van SYNC 3 met Ford Pass. Dit systeem werkt prima, is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto en via Ford Pass kun je met een app diverse gegevens over de auto oproepen. Om het af te maken is er voor de muziekliefhebbers een audiosysteem van Bang & Olufsen met tien speakers en 1.000 Watt aan vermogen aanwezig.
Tot zover de belangrijkste wijzigingen aan het interieur van de Edge. Het overige is namelijk vooral bij hetzelfde gebleven. Binnenin ben je nog steeds voorzien van allerlei gemakken als verwarmde en geventileerde stoelen, stuurverwarming en meerdere aansluitingen om telefoons op te laden. Als ST-Line zijn de stoelen uitgevoerd in een combinatie van leder en alcantara met rode contrasterende stiksels. Het interieur zit robuust in elkaar, maar haalt het wat betreft afwerking en materiaalgebruik niet bij de Europese concurrentie.