Jaguar I-Pace EV400 S

Max Veldhuis - 6 november 2018

Bruggenbouwer

Met de I-Pace heeft Jaguar een eerste stap binnen het domein van elektrisch rijden gezet. In de inleiding vroegen we ons af of de I-Pace als elektrisch debuut van Jaguar goed genoeg is om de concurrentie aan te kunnen. Over de Audi E-Tron en de Mercedes EQC kunnen we uiteraard nog geen oordeel vellen, maar we kunnen wel oordelen dat de I-Pace een stuk luxer aanvoelt dan een Tesla Model S of -X en daarbij ook meer rijplezier biedt. Daar staat dan weer tegenover dat de Jaguar technologisch gezien op bepaalde vlakken iets achterloopt en Tesla wél een eigen infrastructuur heeft voor het opladen. 

Jaguar slaat met de I-Pace een mooie brug tussen het meer technologische Tesla en de traditionele auto-industrie. Waar een Tesla soms meer aanvoelt als een rijdende en ietwat zielloze computer, biedt de I-Pace de beleving van een Jaguar, maar dan in een futuristisch jasje. Wij zijn er nog steeds van onder de indruk.

  • Rijplezier in overvloed
  • Kwaliteitsgevoel
  • Praktische bruikbaarheid
  • Technologisch gezien niet innoverend
  • Geen keuze uit meerdere aandrijflijnen
400 pk
696 Nm
200 km/h
4,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 80.330
€ 109.167
€ 2.001 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Premium Plus

  • Audi e-tron 55 quattro Launch edition

  • Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line

  • BMW X3 xDrive 20d Luxury Line

  • Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design

  • Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition